Palermói küldetés: VR-rel a jövő oktatásáért

Tanárok a digitális jövő küszöbén – innováció Palermo szívében

Az Arbor Talent Kft. büszkén vesz részt egy különleges Erasmus+ projektben, amely a technológiai úttörés és a szakképzés világát ötvözi. A „Virtuális és kiterjesztett valóság a gyakorlati szakképzésben” elnevezésű nemzetközi kezdeményezés célja, hogy új dimenziót nyisson meg az oktatásban – és ebben kulcsszerepet kapnak a tanárok is.

Június közepén, a napsütötte Palermóban került sor egy intenzív egyhetes tanártovábbképzésre, ahol Magyarországról is érkeztek résztvevők. A képzés nem csupán elméleti betekintést nyújtott az AR és VR technológiák lehetőségeibe, hanem valós környezetben, fejlett digitális hegesztési eszközökkel is gyakorolhatták az új tudást a pedagógusok.

? A projektet a poznańi Center for Vocational and Continuing Education koordinálja, amely nemzetközi partnerségek révén azon dolgozik, hogy a szakképzés újraértelmezze a tanítás fogalmát – interaktív, élményalapú és korszerű módon.

?‍? A hegesztéssel és annak kapcsolódó szakterületeivel foglalkozó oktatók nemcsak technikai tudásukat mélyíthették el, hanem egymástól is inspiráló ötleteket meríthettek. Az ilyen képzések nemcsak a tanárok szemléletét formálják, hanem hosszú távon a diákok jövőjét is alakítják.

? Európai összefogás az oktatás jövőjéért

Az Erasmus+ projekt nem csupán technológiai fejlesztésekről szól, hanem arról is, hogy a tudás nem ismer határokat. Az olasz Promimpresa, az Arbor Talent Kft. és a Center for Vocational and Continuing Education in Poznań közösen dolgoznak azon, hogy az oktatók olyan modern eszközökhöz férhessenek hozzá, amelyek valóban átalakítják a tanítás módszereit. A nemzetközi partnerség lehetővé teszi az ötletcserét, a kultúrák közötti párbeszédet és a legjobb gyakorlatok közös kialakítását, hogy az oktatás ne csak lépést tartson a technológiai fejlődéssel, hanem inspirálja is azt.

? Tanári szemmel: egy hét, ami új dimenziót nyitott

„Palermóban minden nap új világot nyitott meg számunkra. Az AR és VR technológiák nemcsak látványosak voltak, hanem valódi pedagógiai értéket is képviseltek. A hegesztési szimulátorokkal végzett gyakorlatok során úgy éreztem, mintha egy jövőbeli műhelyben tanítanék – biztonságos, interaktív és motiváló környezetben. A legnagyobb élmény mégis az volt, amikor a kollégákkal közösen teszteltük az eszközöket, és megosztottuk egymással a saját oktatási tapasztalatainkat. Ez a hét nemcsak technológiai fejlődést hozott, hanem szakmai közösséget is épített.”

Az Európai Unió finanszírozásával. Az itt szereplő vélemények és állítások a szerző(k) álláspontját tükrözik, és nem feltétlenül egyeznek meg az Európai Unió vagy az Európai Oktatási és Kulturális Végrehajtó Ügynökség (EACEA) hivatalos álláspontjával. Sem az Európai Unió, sem az EACEA nem vonható felelősségre miattuk.

Ossza meg az ismerőseivel!

Facebook
Twitter
LinkedIn