Koragyermekkor

Kisgyermekkori nevelés

A kisgyermekkori kétnyelvű oktatás pedagógiája

Miért fontos ez?

Kihívást jelenthet az idegennyelvi oktatás, amennyiben a tanított nyelvet nem beszélik rendszeresen az oktatási intézményben. A gyermekek nyelvtudása különösen fontos a szülők számára a mai globalizált világunkban. A korai idegennyelv tanulás népszerűsége növekszik egyre több európai országban, ezért egyre több óvoda gondolkodik abban, hogy valamilyen formában idegennyelv oktatást szolgáltasson. Fiatal korban a gyermekek nyelvtanulási folyamata egyedi jellemzőkkel rendelkezik, amely az életkornak megfelelő pedagógiai eszközök és oktatási módszerek alkalmazását igényli.

Kinek lehet hasznos ez a kurzus?

Ez a képzés elméleti és gyakorlati tudást nyújt azoknak a szakembereknek, akik fiatal gyermekekkel dolgoznak (óvodában, iskolaelőkészítőben, általános iskola alsó tagozaton dolgozó pedagógusok, tanár-asszisztensek, gondozók, stb…) A kurzus mindazon egyéb szakemberek számára is fontos információkkal szolgál, akik támogatják a kisgyermekek nyelvtanulását, beleértve a nyelvtanárokat és szociális dolgozókat is.

Miről fogunk beszélni?

A kurzus áttekintést nyújt a kora gyermekkori idegen nyelv elsajátításának, a nyelvtanulásnak a jellemzőiről, különös fókusszal a formális intézményi tanulásra. Néhány téma, amelyet a kurzus során feldolgozunk: Mit tanulhatunk a kora gyermekkori második nyelv elsajátításának legjelentősebb kutatásából? Melyek a nyelv elsajátításának lépcsői és jellemzői, és ez mit jelent a gyakorlatban? Milyen modellek léteznek a kéttannyelvű oktatás terén Magyarországon, Európában és azon túl, és melyik tűnik a leginkább hatékonynak? Melyek az életkornak megfelelő módszerek a kisgyermekkori idegennyelv oktatásban?

A képzés kimenete:

A képzés végére a résztvevők új tudásra tesznek szert, illetve fejlesztik képességeiket, az alábbiak szerint pl:

  • áttekintik a legutóbbi kutatást a kétnyelvűség, kéttannyelvű oktatás terén;
  • megismerik a formális kéttannyelvű oktatás különböző formáinak tapasztalatait magyarországi és távolabbi példák alapján;
  • megtanulnak projekt alapú oktatási tevékenységeket tervezni, vezetni, értékelni;
  • megismerkednek az életkornak megfelelő nyelvoktatási pedagógiai módszerekkel a kisgyermekkori oktatásra fókuszálva;
  • személyes, társadalmi és tanulási kompetenciák fejlesztése;
  • a kulturális tudatosság és kifejezési kompetenciák fejlesztése

A kurzus végén valamennyi résztvevő részvételi igazolást kap.

Miért pont ezt a kurzust válassza?

Magyarországon a koragyermekkori oktatás terén meglévő tradíciók és hatalmas tudás tovább gazdagodott számos innovatív nyelvtanítási módszerrel, melynek figyelemre méltó eredményei vannak. Ez a képzési anyag, melyet a terület tapasztalt szakértői mutatnak majd be, ötvözi a szakterület legújabb elméleti és gyakorlati tudását.

Tapasztalatok első kézből:

A képzés alatt a résztvevőknek lehetőségük lesz meglátogatni kéttannyelvű oktatási intézményeket, amelyek különböző nyelvtanítási módszereket alkalmaznak. Lehetőségük lesz részt venni órákon, megfigyelni, hogyan kerülnek a gyakorlatban alkalmazásra a pedagógiai módszerek. Lehetőségük lesz továbbá arra is, hogy az óra után megbeszéljék az órával kapcsolatos tapasztalataikat a tanárokkal, és válaszokat kapjanak a felmerült kérdéseikre, hogy minél mélyebben megértsék a témát.

A kurzus programja

  1. nap 9.00 – 14.00:
  • Mi a kétnyelvűség?
  • Előny vagy hátrány a kétnyelvűség a gyermekek számára?
  • Milyen korán kezdjünk el nyelvet tanítani?
  • Hogyan tanulnak a fiatal gyermekek nyelveket? – A nyelvtanulás jellemzőinek kifejtése.
  • Hogyan tudjuk ellenőrizni a fiatal gyermekek nyelvtudását?
  • Különböző formális nyelvtanítási módszerek, sikereik és kihívások. Tapasztalatok Magyarországon, Európában és azon túl.
  1. nap 9.00 – 14.00:
  • Interkulturális oktatás az óvodában. Hogyan tanítsunk heterogén csoportokat (különböző országokból származó gyerekek)?
  • Milyen szervezeti kultúra támogatja leginkább a külföldi nyelvtanulást?
  • Milyen az a projekt alapú tanulás és hogyan használjuk koragyermekkorban?
  • Hogyan tanítsunk idegen nyelvet hatékonyan projekt alapú tanulással? Melyek a hatékony idegennyelv tanítás pedagógiai módszerei az első iskolai években?
  • Hogyan támogathatja az IKT a nyelvoktatást a korai években?
  1. nap 9.00 – 14.00:
  • Gyakorlati eszközök: Idegen nyelv oktatása az óvodában a napi rutin részeként.
  • Gyakorlati eszközök: Idegen nyelv oktatása az óvodában zenén és csoportos játékokon keresztül.
  • Gyakorlati eszközök: Idegen nyelv oktatása az óvodában komplex mesélős projekteken keresztül (beépítve a tornát, zenét, művészetet, matematikát és tudományos tevékenységeket)
  • Gyakorlati eszközök: Idegen nyelv oktatása korosztálynak megfelelő pedagógiai módszerekkel az első iskolai években.
  1. nap 8.30 – 14.00:
  • Egy kéttannyelvű (magyar-angol) óvoda meglátogatása. Kerekasztal beszélgetés az óvónőkkel.
  • A pedagógiai módszerek elemzése, beszélgetés a tapasztalatokról, összegzés.
  1. nap 8.30 – 14.00:
  • Kéttannyelvű általános iskola (angol) meglátogatása. Kerekasztal beszélgetés a tanítókkal.
  • A pedagógiai módszerek elemzése, beszélgetés a tapasztalatokról, összegzés.

Kurzus regisztráció

Az űrlap kitöltése csak 3 percet vesz igénybe. Amennyiben válaszol, rövidesen megkeressük a lehető legtöbb hasznos információval. Átlagos válaszadási időnk 24 óra

Ossza meg az ismerőseivel!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Scroll to Top

Üdvözlöm!
Kertész Gábor vagyok!

Ha úgy érzi bármilyen területen szakmai segítségre van szüksége, az alábbi űrlapon vegye fel velünk a kapcsolatot.

Arbor Talent Kft.