Koragyermekkor

Kisgyermekkori nevelés

A kisgyermekkori kétnyelvű oktatás pedagógiája

Miért fontos ez?

Kihívást jelenthet az idegennyelvi oktatás, amennyiben a tanított nyelvet nem beszélik rendszeresen az oktatási intézményben. A gyermekek nyelvtudása különösen fontos a szülők számára a mai globalizált világunkban. A korai idegennyelv tanulás népszerűsége növekszik egyre több európai országban, ezért egyre több óvoda gondolkodik abban, hogy valamilyen formában idegennyelv oktatást szolgáltasson. Fiatal korban a gyermekek nyelvtanulási folyamata egyedi jellemzőkkel rendelkezik, amely az életkornak megfelelő pedagógiai eszközök és oktatási módszerek alkalmazását igényli.

Kinek lehet hasznos ez a kurzus?

Ez a képzés elméleti és gyakorlati tudást nyújt azoknak a szakembereknek, akik fiatal gyermekekkel dolgoznak (óvodában, iskolaelőkészítőben, általános iskola alsó tagozaton dolgozó pedagógusok, tanár-asszisztensek, gondozók, stb…) A kurzus mindazon egyéb szakemberek számára is fontos információkkal szolgál, akik támogatják a kisgyermekek nyelvtanulását, beleértve a nyelvtanárokat és szociális dolgozókat is.

Miről fogunk beszélni?

A kurzus áttekintést nyújt a kora gyermekkori idegen nyelv elsajátításának, a nyelvtanulásnak a jellemzőiről, különös fókusszal a formális intézményi tanulásra. Néhány téma, amelyet a kurzus során feldolgozunk: Mit tanulhatunk a kora gyermekkori második nyelv elsajátításának legjelentősebb kutatásából? Melyek a nyelv elsajátításának lépcsői és jellemzői, és ez mit jelent a gyakorlatban? Milyen modellek léteznek a kéttannyelvű oktatás terén Magyarországon, Európában és azon túl, és melyik tűnik a leginkább hatékonynak? Melyek az életkornak megfelelő módszerek a kisgyermekkori idegennyelv oktatásban?

A képzés kimenete:

A képzés végére a résztvevők új tudásra tesznek szert, illetve fejlesztik képességeiket, az alábbiak szerint pl:

  • áttekintik a legutóbbi kutatást a kétnyelvűség, kéttannyelvű oktatás terén;
  • megismerik a formális kéttannyelvű oktatás különböző formáinak tapasztalatait magyarországi és távolabbi példák alapján;
  • megtanulnak projekt alapú oktatási tevékenységeket tervezni, vezetni, értékelni;
  • megismerkednek az életkornak megfelelő nyelvoktatási pedagógiai módszerekkel a kisgyermekkori oktatásra fókuszálva;
  • személyes, társadalmi és tanulási kompetenciák fejlesztése;
  • a kulturális tudatosság és kifejezési kompetenciák fejlesztése

A kurzus végén valamennyi résztvevő részvételi igazolást kap.

Miért pont ezt a kurzust válassza?

Magyarországon a koragyermekkori oktatás terén meglévő tradíciók és hatalmas tudás tovább gazdagodott számos innovatív nyelvtanítási módszerrel, melynek figyelemre méltó eredményei vannak. Ez a képzési anyag, melyet a terület tapasztalt szakértői mutatnak majd be, ötvözi a szakterület legújabb elméleti és gyakorlati tudását.

Tapasztalatok első kézből:

A képzés alatt a résztvevőknek lehetőségük lesz meglátogatni kéttannyelvű oktatási intézményeket, amelyek különböző nyelvtanítási módszereket alkalmaznak. Lehetőségük lesz részt venni órákon, megfigyelni, hogyan kerülnek a gyakorlatban alkalmazásra a pedagógiai módszerek. Lehetőségük lesz továbbá arra is, hogy az óra után megbeszéljék az órával kapcsolatos tapasztalataikat a tanárokkal, és válaszokat kapjanak a felmerült kérdéseikre, hogy minél mélyebben megértsék a témát.

A kurzus programja

  1. nap 9.00 – 14.00:
  • Mi a kétnyelvűség?
  • Előny vagy hátrány a kétnyelvűség a gyermekek számára?
  • Milyen korán kezdjünk el nyelvet tanítani?
  • Hogyan tanulnak a fiatal gyermekek nyelveket? – A nyelvtanulás jellemzőinek kifejtése.
  • Hogyan tudjuk ellenőrizni a fiatal gyermekek nyelvtudását?
  • Különböző formális nyelvtanítási módszerek, sikereik és kihívások. Tapasztalatok Magyarországon, Európában és azon túl.
  1. nap 9.00 – 14.00:
  • Interkulturális oktatás az óvodában. Hogyan tanítsunk heterogén csoportokat (különböző országokból származó gyerekek)?
  • Milyen szervezeti kultúra támogatja leginkább a külföldi nyelvtanulást?
  • Milyen az a projekt alapú tanulás és hogyan használjuk koragyermekkorban?
  • Hogyan tanítsunk idegen nyelvet hatékonyan projekt alapú tanulással? Melyek a hatékony idegennyelv tanítás pedagógiai módszerei az első iskolai években?
  • Hogyan támogathatja az IKT a nyelvoktatást a korai években?
  1. nap 9.00 – 14.00:
  • Gyakorlati eszközök: Idegen nyelv oktatása az óvodában a napi rutin részeként.
  • Gyakorlati eszközök: Idegen nyelv oktatása az óvodában zenén és csoportos játékokon keresztül.
  • Gyakorlati eszközök: Idegen nyelv oktatása az óvodában komplex mesélős projekteken keresztül (beépítve a tornát, zenét, művészetet, matematikát és tudományos tevékenységeket)
  • Gyakorlati eszközök: Idegen nyelv oktatása korosztálynak megfelelő pedagógiai módszerekkel az első iskolai években.
  1. nap 8.30 – 14.00:
  • Egy kéttannyelvű (magyar-angol) óvoda meglátogatása. Kerekasztal beszélgetés az óvónőkkel.
  • A pedagógiai módszerek elemzése, beszélgetés a tapasztalatokról, összegzés.
  1. nap 8.30 – 14.00:
  • Kéttannyelvű általános iskola (angol) meglátogatása. Kerekasztal beszélgetés a tanítókkal.
  • A pedagógiai módszerek elemzése, beszélgetés a tapasztalatokról, összegzés.

Kurzus regisztráció

Az űrlap kitöltése csak 3 percet vesz igénybe. Amennyiben válaszol, rövidesen megkeressük a lehető legtöbb hasznos információval. Átlagos válaszadási időnk 24 óra

Ossza meg az ismerőseivel!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Scroll to Top